maanantai 10. helmikuuta 2014

Just another girl in Down Under

Morjesta muruset! :)

No niin, olen jaksanut avata tietokoneen tältä älyttömältä väsymykseltäni. Tänään oli eka päivä koulussa, ja tutustuin lukemattomiin uusiin ihmisiin, ja opettajat ottivat minut ilomielin vastaan! :) Tosiaan matka meni muuten tosi hyvin ja nopeasti mutta Sydneyssä oli ongelmia Qantaksen kanssa, kun laukussa oli 1.4 kg ylipainoa ja jouduin maksamaan 40 dollaria sen tähden. Oh gosh mutta minkäs teet.

Ensi viikolla lähdetään näillä näkymin käymään Coffs Harbourilla. On ollut paljon tekemistä ja vähän aikaa tottua uusiin asioihin. Talon tavat ovat kuitenkin talon tavat joihin pitää tottua mutta se vie aikansa. Olen tutustunut muutamaan mukavaan tyttöön, Laureniin ja Katiehen. He asuvat aika lähellä minua ja nähtiin tänään myös koulussa. McCarthy Catholic College on niin erilainen paikka kuin Savon ammatti- ja aikuisopisto Kuopiossa. Ihme ja kumma - mulla ei ollut missään vaiheessa kunnon jet lagia. Olen toki ollut älyttömän väsynyt, mutta se luultavasti johtuu siitä, että täällä on ollut joka päivä keskimäärin 40 astetta lämmintä. MIKÄ KUUMUUS!

Musiikinopettaja lupasi opettaa minulle viulunsoiton uudestaan. Kuinka mahtavaa!! Minulla on ollut vaikeuksia ymmärtää ihmisten puhetta aksentin takia, ja tuntuu tyhmältä kysyä miljoona kertaa päivässä "Pardon?" "What did you say/mean?" "Sorry?". Siihen on vain totuttava ja hyväksyttävä se, etten voi ymmärtää heti kaikkea vaikka kuinka haluaisin. Onneksi ihmiset on kärsivällisiä ja jaksavat kuunnella minun sönkötystä ja änkytystä ja kyselyä. Easy going Aussies! <3

Mitä muuta? Kengurut on tosiaan jo bongattu, naapurin koiria paijattu ja toki meidän kahta kissaa oon hellinyt minkä ehdin. Ihania eläimiä. Päivän pituus on täällä noin 13 tuntia ja rusketusta oon saanu nyt jo enemmän mitä yleensä koskaan ennen.... :D Sunnuntaina olin erään pienen tytön synttärijuhlissa auttamassa ja siellä oli 45 lasta. Siis 45 ihan oikeasti. Kamalasti porukkaa mutta kaikki pitää näköjään vetää isoon tyyliin.

Joka tapauksessa nyt puhun jo sekalaista soppaa niin on parempi vaan laittaa loppuun muutama suuntaa-antava kuva. Iskä, tiedän että odotat pipo tiukalla milloin tulee uusia kuvia ja kuulumisia, joten tää on nyt sulle! <3

Hello darlings!
 
So just a short story here. Today was my first day at school and everything went quite well. We had some problems with the school uniforms but now they are solved. School's cool and people are really helpful. Next week we are probably going to Coffs Harbour and have a little break. My music teacher is going to teach me play violin again at school. Even I have to ask million times "What?"Pardon? and so on. Thanks to all who are patience and keeps repeating things and help me. I really appreciate it! And I know that my dad waits for pics and posts so this one is for you, daddy! <3




Welcome to a land Down under.

~ Viivi

2 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia ja kiitos. Mukava katsella sieltä lämpimiä kuvia kun meillä on usvaa niinku Lontoossa konsanaan. T. Äde <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No worries mama! :) Minne katosi Suomen kunnon talvi? Terkkuja! <3

      Poista

Mitä mielessä? Jätä kommentti! :)